Деякі питання організації дитячого спорту

stukinДобре збалансована та науково підтверджена радянська система підготовки юних спортсменів у силу деяких об’єктивних причин в Україні на даний час здає свої позиції. Пов’язано це з тим, що практично дитячо-юнацькі школи позбавлені сучасних учбово-тренувальних баз, відсутнє необхідне фінансування, спортивний інвентар. А найголовніше – відбувається недостатнє поповнення тренерських кадрів молодими спеціалістами.
В силу цього, виховні та освітні завдання підміняються «натаскуванням» на відповідний результат. На думку академіка В.Н. Платонова, лише невеликий процент юних талантів досягають зрілої майстерності. Від цього страждає і масовість, що є невід’ємною частиною спортивного відбору і спортивної орієнтації юних спортсменів до вибраного виду спорту.

Вивчення колишнього досвіду переконливо показує, що в період з 1947 по 1956 роки радянські спортсмени в умовах післявоєнного часу змогли вийти на передові рубежі у світовому спорті і з великим успіхом виступати на Олімпійських іграх. Цьому в більшості сприяла широка мережа шкільних спортивних секцій. Такі всесвітньо відомі легенди спорту як Лариса Латиніна, Борис Шахлін, Юрій Тітов (спортивна гімнастика), Віктор Цибуленко, Віра Крепкіна (легка атлетика) та багато інших свій спортивний шлях починали у шкільних спортивних секціях.

Наразі, використовуючи емпіричний підхід, ми рекомендуємо реанімувати систему шкільних спортивних секцій. Загальноосвітні школи в більшості випадків зберегли свої спортивні бази та професійні кадри, які зможуть проводити роботу з юними спортсменами.

На допомогу направити на оплачувану практику на весь період навчання в спортивних ВУЗах та факультетах студентів. Фінансування проводити за рахунок коштів, що виділяються Міністерством освіти та науки на учбово-спортивну та позакласну підготовку. В основу роботи в шкільних секціях з юними спортсменами закласти загальнофізичну підготовку. Роботу проводити з дітьми 1-4 класів.

Такий підхід, на наш погляд, значно вплине на масовість залучення дітей систематичними заняттями фізичними вправами, посприяє вирішенню оздоровчих та виховних задач, дасть можливість глибше вивчати рухові здібності дитини до спорту та прищепити необхідність та любов до спортивних занять.

І ще один аргумент на користь шкільних секцій – це близькість їх територіального місцезнаходження до місця проживання дітей.
Великий вклад в організацію як практичної так і теоретичної роботи з дітьми можуть внести і ветерани.

Кандидат наук,
майстер спорту 
Стукін А.Ю.

Advertisements
Опубліковано у поради ветеранів. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s